Горбенко Світлана Леонідівна

Автор та співавтор більше 150 наукових праць, 2 монографій, 2 навчальних посібників, методичних рекомендацій, освітньої програми підвищення кваліфікації. 

 

Наукові профілі:

Профіль Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=WNFahlEAAAAJ&hl=uk

Профіль Scopus: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=57219602760

Профіль WoS: https://www.webofscience.com/wos/author/record/HGE-9841-2022

Профіль ORCID:  https//orcid.org /0000-0003-1276-7105

 

Сфера наукових інтересів (ключові слова): соціальна психологія, психологія рольової поведінки особистості, забезпечення усвідомленої зовнішньої та внутрішньої активності людини; психологія особистості  та її становлення; корекційна спрямованість навчання та виховання та психолого-педагогічні технології її забезпечення; психологія дітей з особливими освітніми потребами, психологічні засади педагогічного впливу на осіб з вадами психофізичного розвитку; теорія і практика STEM-освіти.

 

Освіта:

1987-1992

Національний педагогічний університет ім. М. П Драгоманова

 

2002-2006     

Аспірантура Інституту спеціальної педагогіки і психології ім. М. Ярмаченка НАПН України

 

23 жовтня 2007 р.           

   Захист дисертації за спеціальністю 19.00.08 – спеціальна психологія; тема дисертації «Психологічні особливості рольової поведінки розумово відсталих підлітків у малій групі».

Науково-педагогічне стажування за останні 5 років: 

 

З 03.06.2019 по 15.10.2019

Курс підвищення кваліфікації за навчальною програмою «Пріоритетні напрями психології для викладачів ЗВО» за спеціальністю: 053 Психологія (Свідоцтво  ПК № 01132330/000930-19 від 15.10.2019 року) -Національний авіаційний університет, навчально-науковий інститут неперервної освіти.

 

Додаткова інформація:

 

  • член   спеціалізованої  експертної групи з психології та педагогіки щодо надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам (наказ МОН  № 95 від 22.01.2021);

  • член журі Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми» (наказ МОН № 1142 від 21.09.2023).

 

Нагороди:

– Грамота Міністерства освіти і науки України  за ініціативу та наполегливість, професіоналізм, сумлінне виконання службових обов’язків та вагомий особистий внесок у розвиток сфери освіти і науки України.

 

Публікаційна активність

(за останні 5 років):

 

Публікації у наукометричних  виданнях Scopus та Web of Science

1. Zavalevskyi, Y., Flyarkovska, O., Dymenko, R., Moskaljova, A., Moskaljov, M., Gorbenko, S., & Khokhlina, O. (2024). Features of psychological readiness of teachers to use information and communication technologies in pedagogical activity. Pegem Journal of Education and Instruction, Vol. 14, No.1, 60-68. (Web of Sciens)

https://www.pegegog.net/index.php/pegegog/article/view/1750/808

2.Zavalevskyi, Y., Khokhlina, O., Gorbenko, S., Fliarkovska, O., & Chupryna, O. (2023). Project based STEM activities as an effective educational technology in the context of blended learning. Amazonia Investiga, 12(67), 152-161. https://doi.org/10.34069/AI/2023.67.07.14 (Web of Sciens)

https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:001089372400014

3. .Zavalevskyi,Y.,  Flyarkovska, O., Gorbenko,S., Berezhna, T., Khokhlina, O.,  Melnychuk, V., Moskaljova, A. (2021). Management principles of activity of psychological service in the education system of Ukraine. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 11/02-XXI, 160-164. ( Web of Sciens)

https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000701349900027.

4. Khokhlina, O., Pomytkina, L., Lych, O., Gorbenko, S., Kazak, A. (2020). Psychological determinacy of communication styles of aviation industry students. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 918(1), 012175. doi:10.1088/1757-899X/918/1/012175 (SСOPUS) 

 

Монографії

1.Горбенко С.Л., Лозова О.В., Василашко І.П., Черноморець В.В., Василенко І.В.. Освітні технології упровадження STEM-навчання. Modern teaching methods in pedagogy and philology: collective monograph /Azarenkov V. –etc. – Іnternational Science Group. – Boston : Primedia eLaunch, 2023. 580 р. Available at : DOI – 10.46299/ISG.2023.MONO.PED.1

2.Завалевський Ю. І., Горбенко С. Л., Дівінська Н. О. STEM-освіта  – ефективний інструмент удосконалення освітнього процесу. Світ інноваційних можливостей: актуальні питання розвитку STEM-освіти: колективна монографія / за заг. ред. О. Є. Стрижака, Ю. І. Завалевського. Київ, 2023. С. 53-68.

https://doi.org/10.51707/978-617-7945-56-6

 https://drive.google.com/file/d/115vyg03GHIS8tyyh_mc3BPTy2AX8TU5E/view 

 

Публікації за фахом

1. Хохліна О. П, Горбенко С. Л. Психологічні аспекти проблеми стресу у дітей з розладами аутичного спектру. Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). № 3(37).  2024. С. 1035 – 1047.

DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-3(37)-1035-1046

2. Горбенко С., Лозова О., Василашко І. Педагогічна діяльність учителя та формування його професійної майстерності в умовах STEM-освіти. Проблеми освіти: збірник наукових праць. Електронне видання ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». К., 2023. Вип. 8 (97). С. 206-218. 

https://doi.org/10.52256/2710-3986.1-98.2023

 3.Хохліна О., Горбенко С. Стильові особливості життєдіяльності людини: теоретичний аспект проблеми.  Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «психологія, Серія «Медицина»). 2022. Вип. 4(9). 468-479. http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/1410

4. Горбенко С., Патрикеєва О., Лозова О. STEM-компетентності: обгрунтування методики дослідження рівнів сформованості учнівської молоді. Проблеми освіти: збірник наукових праць. Електронне видання ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». К., 2022. Вип. 1 (96). 55-71. https://doi.org/10.52256/2710-3986.1-96.2022.04

5.Завалевський Ю., Горбенко С., Лозова О. Психолого-педагогічні аспекти впровадження STEM-освіти. Проблеми освіти: збірник наукових праць. Електронне видання ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». К., 2022. Вип. 2 (97). 61-77. https://doi.org/10.52256/2710-3986.2-97.2022.04

6.Патрикеєва О. , Горбенко С. , Лозова О. , Василашко І. (2021) Проблема розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти). Проблеми  освіти:  збірник  наукових  праць.  Електронне  видання  ДНУ  «Інститут модернізації змісту освіти». К., 2021. Вип.2 (95). 53-67.

https://doi.org/10.52256/2710-3986.2-95.2021.0

7. Горбенко С. Л. Дослідження рольової поведінки у зв’язку із соціалізацією студентської молоді. Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка  НАПН. 2020. Том Х. Вип. 34. –  С. 65-74.

http://www.appsychology.org.ua/data/jrn/v10/i34/9.pdf

8.Горбенко С. Л. Василашко І. П. Розвиток напрямів STEM-освіти в системі інклюзивного навчання. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): зб.наук. праць. Вип. 16. Том 1 / за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2020.  С.81-92. DOI: 10.32.626/2413-2678.2029-16.81-91.

http://aqce.com.ua/vipusk-n16-tom12020/gorbenko-sl-vasilashko-ip-rozvitok-naprjamiv-stem-osviti-v-sistemi-inkljuzivnogo-navchannja.html

9.Патрикеєва О., Горбенко С, Василашко І, Лозова О. Організація STEM-навчання у закладах освіти. Проблеми освіти. 2019. 91. С. 109-115.

https://drive.google.com/file/d/1MyJ2BQltS5G2MWKNMVj6QFfbCEzaPGDm/view

10. Zavalevskyi, Y., Flyarkovska, O., Dymenko, R., Moskaljova, A., Moskaljov, M., Gorbenko, S., & Khokhlina, O. (2022). Features of psychological readiness of teachers to use information and communication technologies in pedagogical activity. International Journal of Health Sciences, 6(S4), 981–999. https://doi.org/10.53730/ijhs.v6nS4.5688 

 

Освітня програма підвищення кваліфікації

Завалевський Ю.І., Горбенко С. Л., Василашко І. П. Освітня програма підвищення кваліфікації «Теорія і практика STEM-освіти» (галузь знань – 01 освіта/педагогіка, спеціальність – 011 “Освітні, педагогічні науки”, категорія слухачів: науково-педагогічні, педагогічні працівники), ДНУ ІМЗО, 2023.

https://drive.google.com/file/d/1-OUJ08AKffUkTgU8lZ0X6ZW9Bsa8oRKg/view

 

Навчальні посібники

  1. Хохліна О. П., Дідух М.М., Горбенко С. Л. Загальна психологія: навчальний посібник. К.: НАУ, 2024. 120 с.

  2. Бойко-Бузиль Ю.Ю., Горбенко С. Л., Кущенко І. В., Лапко А. Г., Супрун М. О. Методика викладання психології у вищій школі: навчальний посібник. К.: Атіка, 2012. 272 с.