Посада: викладач кафедри авіаційної психології
Структурний підрозділ: Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій
Національного авіаційного університету
Забезпечення навчальних дисциплін: Загальна психологія; диференціальна психологія; психологія праці та відпочинку; психологія мотивації досягнення успіху; психологія стресових ситуацій; психологія екстремальних та кризових ситуацій; психологія професійного бізнес-середовища.
Сфера наукових інтересів (ключові слова): історія педагогіки; корекційна педагогіка та психологія;
нейропедагогіка та нейропсихологія; ресурсоорієнтовані технології; технології формування стресостійкості та асертивності особистості; конструктивно-екоцентричний та синергетичний підходи в становленні особистості;
АВА-терапія; юридична психологія; порівняльне правознавство; міжнародна кримінологія; історія міжнародного права.
Автор та співавтор більше 20 наукових праць, серед яких 1 стаття у міжнародній колективній монографії «Moderní aspekty vědy: XLII. Díl mezinárodní kolektivní monografie»; статті у фахових виданнях України категорії «Б»; статті та тези у збірниках матеріалів конференцій всеукраїнського та міжнародного рівнів.
Наукові профілі:
Профіль Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=24LXy4YAAAAJ&hl=uk
Профіль ORCID: https://orcid.org/0009-0000-8867-0356
Освіта:
2007–2011 Інститут міжнародних відносин Національного авіаційного університету, факультет «Міжнародних відносин». Бакалавр міжнародного права (з відзнакою).
2011–2013 Інститут міжнародних відносин Національного авіаційного університету, факультет «Міжнародних відносин».
Магістр міжнародного права (з відзнакою). Кваліфікація «Юрист, перекладач».
2022–2023 Український державний університет імені Михайла Драгоманова.
Магістр спеціальної освіти (Олігофренопедагогіка). Кваліфікація «Вчитель-дефектолог (для осіб з інтелектуальними порушеннями, з розладами аутистичного спектра та порушеннями функцій опорно-рухового апарата), шкіл з інклюзивною формою навчання. Вчитель-логопед закладів освіти».
2022–2024 Український державний університет імені Михайла Драгоманова. Магістр дошкільної освіти.Кваліфікація «Керівник закладу дошкільної освіти»
2022–2024 Український державний університет імені Михайла Драгоманова. Магістр початкової освіти.
Кваліфікація «Вчитель початкових класів закладів загальної середньої освіти».
Членство в асоціаціях та громадських асоціаціях:
Член Всеукраїнської асоціації батьків і фахівців спеціальної освіти та інклюзивного навчання(ВАБФСОІН).
Нагороди:
2013 Грамота за зайняття ІІ місця в Огляді-конкурсі на кращий дипломний проєкт з галузі знань 0302 «Міжнародні відносини» Національного авіаційного університету (Наказ №436/ст від 26.02.2013 р.) (2013 р.)
2024 Грамота за зайняття І місця в І турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт по темі «Формування основ стресостійкості у дітей старшого дошкільного віку в умовах війни за технологією «forest bathing» (2024 р.).
2024 Диплом за зайняття І місця у V Всеукраїнському конкурсі наукових робіт для студентської молоді «Здорова дитина – здорова нація» у 2023/2024 н.р., організованого Глухівським національним педагогічним університетом імені Олександра Довженка, за темою: «Збереження психічної рівноваги та здоров’я дітей старшого дошкільного віку в умовах пермакризи за технологією «forest bathing» (з використанням світового та європейського досвіду)» (Наказ від 29.05.2024 р. № 169). (2024 р.)
2024 Грамота за зайняття ІІ місця в Конкурсі «Кращий студент-науковець – 2024» в УДУ імені Михайла Драгоманова (2024 р.).
Публікаційна активність
(за останні 5 років):
Монографії:
1. Shulyhina R. A., Kovalova A. P. Mental balance as an important component of a personality formation of a preschool age child: philosophical, psychological and pedagogical aspects. Moderní aspekty vědy: XLII. Díl mezinárodní kolektivní monografie / Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. Česká republika : Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 2024. P. 111-130. URL: http://perspectives.pp.ua/public/site/mono/mono-42.pdf
Публікації за фахом:
1. Телецька Л. І., Ковальова А. П. Формування національно-культурної ідентичності молодших школярів: психолого-педагогічний екскурс. Освітньо-науковий простір. 2024. Випуск №6 (1–2024). C. 162-171. (фахове вид. кат. «Б»). URL: https://ess.fpp.npu.edu.ua/index.php/ess/article/download/101/118.
2. Шулигіна Р. А., Ковальова А. П. Формування ціннісного ставлення до природи у дітей старшого дошкільного віку. Освітньо-науковий простір : науковий журнал. Вип. 5 (2–2023) / Український державний університет імені Михайла Драгоманова [гол. ред. д-р пед. наук, проф. Матвієнко О. В.]. Київ : Видавництво Ліра-К, 2023. С. 228-238 (фахове вид. кат. «Б»). URL: https://ess.npu.edu.ua/index.php/ess/article/view/83/101
3. Шулигіна Р. А., Ковальова А. П. Аналіз зарубіжного досвіду використання ресурсоорієнтованої технології “forest bathing” в роботі з дітьми дошкільного віку. «Наукові інновації та передові технології» (Серія: «Педагогіка»)»: журнал. № 3(31), 2024. С. 1261-1274. (фахове вид. кат. «Б», Index Copernicus). URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/9843/9896
Статті в українських журналах та матеріалах конференцій:
1. Ковальова А. П. Проблеми реалізації екоцентично-конструктивного підходу в роботі з дітьми старшого дошкільного віку засобом арт-проєкту // Матеріали ХІ Всеукраїнської науково-практичної студентської інтернет-конференції «Науковий простір студента: пошуки і знахідки» (м. Київ, 29 березня 2024 р.). Київ: УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. Частина 1. С. 197-202.
2. Ковальова А. П. Проблема формування національно-культурної ідентичності особистості молодшого школяра: теоретичний аспект // Збірник матеріалів ХІ Всеукраїнській науково-практичній студентській інтернет-конференції «Науковий простір студента: пошуки і знахідки» (м. Київ, 29 березня 2024 року). Частина 1. Київ: УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. С. 194–197.
3. Ковальова А. П. Сучасні психолого-педагогічні підходи до проблеми формування ціннісного ставлення до природи у дітей старшого дошкільного віку. Психолого-педагогічний пошук : зб. студ. наукових праць за матеріалами V Всеукраїнської студентської науково-практичної інтернет-конференції «Дошкільна освіта України в контексті інтеграції до Європейського освітнього простору», 15-16 березня 2023 року. Глухів : ГНПУ ім. О. Довженка, 2023. С. 140-144.
4. Шулигіна Р. А., Ковальова А. П. Особливості формування стресостійкості у дітей дошкільного віку за технологією «forest bathing». Впровадження сучасних технологій в процесі забезпечення якісної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти: збірник наукових праць за матеріалами Міжнар. наук. конф. / укладачі: Мисик О.С., Миськова Н.М., Онофрійчук Л.О., Пісоцька Л.С., Розгон В.В.; За заг. ред. проф. Зданевич Л.В. Хмельницький : ХГПА, 2024. С. 301-304.
5. Ковальова А. П., Шулигіна Р. А. Арт-проєкт як засіб формування ціннісного ставлення до природи дітей старшого дошкільного віку. Освіта і наука − 2023. Зб. наукових праць. Київ: УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. С. 250-252.
6. Ковальова А. П. Арт-терапія як форма розвитку та корекції емоційно-вольової сфери дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності // // Матеріали ІХ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Освіта осіб з особливими освітніми потребами в умовах миру і війни» (25-26 жовтня 2023 р., м. Київ). Київ: ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2023. С. 232–236.
7. Шулигіна Р. А., Ковальова А. П. Поняття та сутність арт-проєкту як інноваційного напрямку в роботі з дітьми дошкільного віку // Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження): Збірник наукових праць (за матеріалами Міжнародної науково-практичній конференції 20 березня 2024 року, м. Київ, Україна) / за заг. ред. Т. О. Олефіренка, Г. Г. Цвєткової, Л. В. Барановської. Київ: Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024. С. 122-128.