Яковицька Лада Савеліївна

Професор кафедри авіаційної психології
Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій
Національного авіаційного університету

Доктор психологічних наук, доцент

Сфера наукових інтересів: психологія особистості, самореалізація, науково-технічна діяльність, рефлексія, цілепокладання, екстеріоризація, ціннісні орієнтації, створення нових особистісних сенсів, психологія прийняття рішень.

Загальна кількість наукових і навчально-методичних праць: 160.

Профіль ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6858-7704

Профіль на сайті НТБ НАУ: http://www.lib.nau.edu.ua/naukpraci/teacher.php?id=12087

Профіль у репозитарії НАУ (повний перелік праць): http://dspace.nau.edu.ua/browse?type=author&value=%D0%AF%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%2C

ОСНОВНІ ПУБЛІКАЦІЇ

Публікації за фахом:

  1. Вивчення особистісних передумов самореалізації у науково-технічній діяльності. Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України / За ред. С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2011. Вип. 14. С. 888-899
  2. Взаємозв’язок сприйняття часової перспективи і самореалізації особистості у науково-технічній діяльності. Наукові записки Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України./За ред. академіка С.Д. Максименка. Київ: Т.ХІІІ, част. 6. 2011. С.429-435.
  3. Діалог як атрибут процесу самореалізації особистості у науково-технічній діяльності. Вісник ХНПУ ім. Г.С.Сковороди. Харків : ХНПУ, 2012. Вип.42. Ч.2. С.219-228.
  4. Досвід вивчення способів самореалізації фахівців у науково-технічній діяльності. Вісник ХНПУ ім. Г.С.Сковороди. Харків : ХНПУ, 2012. Вип.43. Ч.1. С.217-224.
  5. Вивчення спрямованості особистісної самореалізації фахівців у науково-технічній діяльності. Вісник ХНПУ ім. Г.С.Сковороди. Харків : ХНПУ, 2012. Вип.44. Ч.1. С. 253-261.
  6. Личностная рефлексия как механизм самореализации в научно-технической деятельности. Электронный журнал «Вестник Московского государственного областного университета» [Сайт]. – Москва: МГОУ, 2013. № 2. – URL: http://evestnik-mgou.ru/vipuski/2013_2/stati/
  7. Целеполагание как механизм самореализации в научно-технической деятельности. Современные проблемы науки и образования. 2013. № 4. – URL:http://www.science-education.ru/110-10014
  8. Взаимосвязь процессов культурализации и самореализации в деятельности преподавателя технического университета. Проблеми екстремальної та кризової психології. 2013. Вип. 14(3). С. 321-327.
  9. Изучение особенностей восприятия времени в процессе самореализации личности в научно-технической деятельности. Вестник Санкт-Петербургского университета МВД России. 2013. №3. С.214-217.
  10. Роль неформальной коммуникации в самореализации преподавателя технического университета. Психологическая наука и образование. 2013. №4. C. 28-37.
  11. Изучение психологических особенностей личности, значимых для самореализации преподавателей технического университета. Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2014. № 1. С.87-90.
  12. Гендерні особливості соціально-психологічної адаптації випускників вишів. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». 2016. Випуск 6. Т.1. С.159-163.
  13. Екстеріоризація як механізм самореалізації викладача університету у науково-технічній діяльності. Вісник національного університету оборони України. Збірник наук. праць. Київ: НУОУ, 2016. Вип. 1(47). С. 167-172.
  14. Створення нових сенсів як механізм самореалізації викладача університету у науково-технічній діяльності. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Психологічні науки». 2017. Випуск1. С.143-147
  15. http://Регресивна модель чинників процесу самореалізації викладачів технічного університету. Психологічний часопис: збірник наукових праць / за ред. С.Д. Максименка. Київ : Інститут психології імені Г.С.Костюка Національної академії педагогічних наук України, 2017. № 3 (7). Вип. 7. С.200-210.
  16. Вплив наукової спадщини Г.О.Балла на розвиток досліджень з проблеми самореалізації викладачів технічного університету. Гуманний розум: збірник статей (присвячено пам’яті Георгія Олексійовича Балла) / Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України; [наук. ред. О.В. Завгородня, В.Л. Зливков; уклад. С.О. Лукомська, О.В. Федан]. Київ: Педагогічна думка, 2017. С.169-176
  17. Діалого-культурологічні складові процесу самореалізації викладача в контексті наукової спадщини Г.О.Балла. Гуманний розум [збірник наукових праць за матеріалами круглого столу «Проблема добра і зла у науковій спадщині Г.О. Балла» (24 травня 2018 р.)] / за ред. В.Л.Зливков, О.В. Завгородня, упорядники С.О.Лукомська, О.В. Котух. Київ, 2018. – С.183-189. 
  18. Активно-позитивне ставлення викладача до науково-технічної та викладацької діяльності як важливий чинник самореалізації. Психологія: теорія і практика: збірник наукових праць / ред.кол. : І.О. Корнієнко (гол.ред.) та ін. Мукачево :РВВ МДУ, 2018. Випуск 2 (2). С. 181-190.
  19. Дослідження впливу рівня самооцінки на ступінь стресостійкості студентів-психологів. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології ім.Г.С.Костюка НАПН України. Київ – Ніжин: Видавець «ПП Лисенко М.М.». 2019. Том XIV. Вип.2. С.443-452

Навчально-методичні праці:

  1. http://Основи психології та педагогіки : навч.-метод. посіб.: Для студ. усіх спец. Донецький національний технічний ун-т. Донецьк : ВАТ “УкрНТЭК”, 2002. 260 с.
  2. http://Основи психології і педагогіки: Навчальний посібник. Киів: Центр навчальної літератури, 2003. 243 с.
  3. http://Социология : конспект лекцій. Учебное пособие для студентов всех спеціальностей и форм обучения. Донецк : ДонНТУ, 2007. 290с.
  4. http://Социология : конспект лекцій. ДонНТУ, Инновац. центр соц.-полит. и гуманит. наук ДонНТУ, Каф. социологии и политологии. [Изд. 2-е, доп. и перераб.]. Донецк : ДонНТУ, 2009. 220с.
  5. Конспект лекцій з нормативної навчальної дисципліни циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки «Методика викладання у вищій школі» для магістрів денної (заочної, денно-заочної) форми навчання економічних галузей знань. Донецьк: ДонНТУ, 2013. 344 с.
  6. Конспект лекцій з нормативної навчальної дисципліни циклу гуманітарної та соціально-економічної підготовки «Психологія» для студентів денної (заочної, денно-заочної) форми навчання технічних і природничих галузей знань. Донецьк: ДоНТУ, 2011. 334с.
  7. Методичні рекомендації щодо виконання індивідуальних завдань з нормативної навчальної дисципліни циклу науково-професійної підготовки «Креативний менеджмент» для магістрів денної форми навчання економічних галузей знань. Донецьк: ДоНТУ, 2013. 11 с.
  8. Методичні рекомендації щодо організації семінарських занять магістрів з нормативної навчальної дисципліни циклу науково-професійної підготовки «Креативний менеджмент» для магістрів денної форми навчання економічних галузей знань. Донецьк: ДонНТУ, 2013. 17 с.
  9. Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи студентів з вибіркової навчальної дисципліни циклу професійної та практичної підготовки «Психологія спілкування і ораторська майстерність» для студентів денної (заочної) форми навчання 0305 «Економіка та підприємництво». Донецьк: ДонНТУ, 2012. 30 с.