Лич Оксана Миколаївна

Вчене звання:
Доктор психологічних наук за спеціальністю 19.00.01- загальна психологія; історія психології

Посада: професор кафедри авіаційної психології
Структурний підрозділ: Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій
Національного авіаційного університету

Стаж науково-педагогічної роботи у ЗВО (ІІІ-ІV рівнів акредитації): 21,5 р.

Забезпечення навчальних дисциплін: Психологія особистості; психологічна стійкість в екстремальних та кризових умовах; стратегії приватної психологі-чної практики; психологія прийняття рішень; психо-логія розвитку критичного мислення; вчинковий потенціал особистості в екстремальних умовах діяльності; психологія співзалежних стосунків.

Сфера наукових інтересів (ключові слова): психологія особистості, досвід особистості, життєстійкість та психологічна стійкість, міжособистісні стосунки, про-блематика психічних станів фахівців авіаційної галузі, ефективність професіоналів в екстремальних та кри-зових умовах, психологічні прийоми, психокорекційні техніки, здоров’язберігаючи методи підтримки психологічного та ментального здоров’я,

Автор та співавтор більше 124 наукових праць, з них 1 одноосібна монографія, 4 колективні монографії. За період своєї професійної та наукової діяльності успішно підготувала 1 докторів філософії галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальності 053 Психологія.

Освіта:
1998 – Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського, диплом з відзнакою.

24.02.2004 – Захист кандидатської дисертації за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Тема дисертації «Вікові особливості розуміння особистого досвіду».

14.09.2021 – Захист докторського дисертації за спеціальністю 19.00.01 – загальна психологія; історія психології. Тема дисертації: «Психологія життєстійкості осіб похилого віку»

Науково-педагогічне стажування за останні 5 років:

З 13.05.2024 до 13.07.2024

Cтажування в Національному інженерному університеті Перу (Ліма, Перу) на тему: «Digital and psychosocial safety in higher education ihstitutions: international experience» /«Цифрова та психосоціальна безпека у закладах вищої освіти: міжнародний досвід». Сертифікат ES№20543 (6 кредів ЄКТС – 180 години: з них лекційних – 40 год., практичних – 70 год., самостійна робота – 70 годин) (https://www.iesfukr.org/event/110),(https:www.iesfukr.org/certificate/227).

Участь у проектах:

З 2020 р. до 2023 р.

Участь у міжнародному проєкті: «Transforming the nation through responsible, inspiring leadership fighting corruption advanced program» (17.05.21 до 27.05.2021 р.);

«Responsible іnspiring spiritual leadership as a factor of the national union of Ukraine during the war and post-war periods»» (07.05.2022 до 28.05.2022 р.);

«Principle based, corruption free leadership in war and post-war times» (9.11.2022 до 11.11.2022 р);

«Principle based, corruption free leadership in war and post-war times» (16.01.23 до 20.01.2023 р.);

«Principle-based, corruption-free leadership, a condition for victory and successful rebuilding of Ukraine» (17.04.2023 до 20.04.2023 р.);

«Principle-based, corruption-free leadership, a condition for victory and successful rebuilding of Ukraine» (15.05.2023 до 19.05.2023 р.) (Інститут лідерства Pointman, Швейцарія), сертифікати.

З 30.10.2023 31 14.11.2023 р.

Участь у міжнародній осінній школі в рамках імплементації проєкту Центру досконалості Жана Монне «Європейські Студії соціальних інновацій в освіті» – Jean Monnet Centre of Excellence ESSIE-101085552 – ERASMUS-JMO-2022-COE та у синергії з проєктами напряму Еразмус+ КА2 «Університети-Громади: Посилення співпраці» 101083077 — UNICOM — ERASMUS-EDU-2022-CBHE та Кафедра Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій» (SCAES) 620635-EPP-1- 2020-1-UA-EPPJMO-CHAIR, при підтримці сталості проєкту напряму Жана Монне Проєкт Жана Монне «Європейські цінності різноманіття та інклюзії для сталого розвитку» Erasmus+ Jean Monnet Project «European values of diversity and inclusion for sustainable development» (EVDISD) 620545-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-PROJECT, за підтримки Національного Еразмус+ Офісу в Україні. Генуя (Італія) – Берлін (Німеччина) – Київ – Мелітополь (Україна). Тема: «Лідерство, залучення та широка інклюзія в співпраці університетів та громад»/ Leadership, Engagement and Wide Inclusion in University-Community Cooperation». Сертифікат №2023-AS-000046, 180 годин / 6 кредитів ECTS.

Участь у вчених радах, наукове керівництво та опонування:

Лич Оксана Миколаївна є членом Науково-методично-редакційної ради Факультету лінгвістики та соціальних
комунікацій Національного авіаційного університету.
Науковий керівник аспірантів. Участь в опонуванні дисертаційних досліджень (2016, 2022, 2023).

Членство в асоціаціях та громадських асоціаціях:


– Член-кор. Української академії акмеології по відділенню «Професійної (практичної) акмеології». Диплом № К–129 від 28.10.2016 р.

– Член ГО «Міжнародна фундація науковців та освітян». Посвідчення ES№2827 (від 2024 р.) // http://surl.li/lmjcpn

Додаткова інформація:

– Науковий керівник наукової держбюджетної кафедральної науково-дослідна роботи: «Життєстійкість особистості як фактор здоров’язбереження в умовах невизначеності» №23-2022/12.01.11 (01.09.2022-30.08.25) // https://apsx.nau.edu.ua/derzhbiudzhetni-temy/.

– Член редакційної колегії трьох фахових журналів, включеного до переліку фахових видань України:

а) друкований науковий журнал «Наукові перспективи (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»)» (фаховий, Index Copernicus та ін);

б) електронний науковий журнал з педагогіки та психології «Перспективи та інновації науки (Серія «Психологія», Серія «Педагогіка», Серія «Медицина»)» (фахове, Index Copernicus та ін);

в) друкований науковий журнал «Наукові інновації та переродові технології (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»)».

Нагороди:

– Подяка за бездоганну сумлінну працю, високий професіоналізм, значний внесок у підготовку кваліфікованих фахівців, та з нагоди 15-річчя створення кафедри авіаційної психології (2019 р.).

– Подяка від Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України за співпрацю (2023 р).

– Подяка за активну наукову-дослідну роботу та з нагоди дня науки в Україні (2024 р.).

Публікаційна активність
(за останні 5 років):

Публікації у наукометричних виданнях Scopus та Web of Science
1. Khokhlina O., Pomytkina L., Lych O., Gorbenko S., Kazak A. Psychological determinacy of communication styles of aviation industry students. IOP Conference Series: materials Science and Engineering. 2020. 918(1), 012175. (Scopus).

2. Khokhlina O., Pomytkina L., Yakovytska L., Lych O., Khokhlin D. Psychological aspects of ensuring the efficiency of professional activity of a project engineers. E3S Web of Conferences. 2020. 210, 22041. (Web of Science).

3. Yakovytskа L., Lych O., Horskyi O., Khokhlina O. Psychological features of emotional stability as a safety factor of air traffic specialists, Transportation Research Procedia, Volume 63, 2022, Pages 294–302. (Scopus).

4. Vasheka T., Lych O., Palamar B., Palamar S., Zhelanova V., Safir T., Kurdil N. Psychological factors of students’ vitality during the war in Ukraine. Wiadomości Lekarskie Medical Advances, Volume LXXVI, № 5 (II), 2023. (Scopus).

 

Монографії:

1. Лич О.М. Основи життєстійкості особистості: психологічний дискурс: монографія. Київ: «Видавництво
Людмила», 2020. – 372 с.

Публікації за фахом:

  1. Яковицька Л.С., Горський О.М., Лич О.М. Готовність до ризику як складова соціально-психологічної адаптації військовослужбовців. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. – 2023. – Вип.2 (23). – С. 175-181. (Index Copernicus, Googlе Scholar).
  2. Лич О.М., Ічанська О.М., Гірчук О.В. Роль інформаційного та віртуального просторів у психологічному
    благополуччі у юнацькому віці. Наукові перспективи. (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія
    «Економіка», Серія «Медицина», Серія «Педагогіка», Серія «Психологія»). – 2024. – № 5 (47). – С. 1572– 1585 (ISSN (print) 2708-7530. (Index Copernicus, Research Bible, Googlе Scholar).
  3. Лич О.М., Ічанська О.М., Гірчук О.В. Особливості переживання самотності молодими жінками під час війни.Проблеми екстремальної та кризової психології. – 2023. – № 5.- С. 97-106. DOI 10.52363/dcpp-2023.1.9
  4. Вашека Т.В., Лич О.М., Мужанова Н.В. Сприймання кібербулінгу як норми сучасного онлайн спілкування студентською молоддю. Наукові перспективи. – 2022. – № 9 (27). – С. 325-335. DOI: https:doi.org/10.52058/2708-7530-2022-9(27)-325-335
  5.  Ічанська О.М., Лич О.М., Гірчук О.В. Мотивація досягнення як предиктор прокрастинації студентів-психологів. Габітус. Одеса, 2022. – № 36. – С. 161-165. DOI https://doi.org/10.32843/ 2663-5208.2022.36.26

Навчально-методичні праці:

  1. Основи психології та педагогіки. Комплекс навчально-методичних матеріалів для самостійного вивчення дисципліни. – К.: ДАЖКГ, 2001. – 48 с.
  2. Загальна психологія. Методичні рекомендації для організації самостійної роботи. – К.: НАУ-друк, 2009.– 36 с.
  3. Загальна психологія. Методичні рекомендації до виконання курсової роботи. – К.: НАУ-друк, 2009. – 44 с. (у співавторстві).
  4. Патопсихологія. Практикум. – К.: НАУ-друк, 2009. – 48 с. (у співавторстві).
  5. Основи психології та педагогіки. Комплекс навчально-методичних матеріалів для самостійного вивчення дисципліни. – К.: ДАЖКГ, 2001. – 48 с.
  6. Загальна психологія. Методичні рекомендації для організації самостійної роботи. – К.: НАУ-друк, 2010. – 36 с.
  7. Загальна психологія. Методичні рекомендації до виконання курсової роботи. – К.: НАУ-друк, 2010. – 44 с. (у співавторстві).